tennis exercice resistance - Artengo

Uithoudingsvermogen en weerstand, de sleutels om te verbeteren

Wilt u graag uw fysiek verbeteren?
Maar u wilt tegelijk tennissen? Onze coach stelt u 3 eenvoudige en doeltreffende oefeningen voor waarmee u uw fysiek kunt verbeteren en tegelijkertijd genieten van uw spel.

 

DE GROTE ACHT

In deze oefening ben u met twee om de rally te houden. De ene speler slaat alleen cross slagen, terwijl de andere recht vooruit speelt. U kunt deze rollen omwisselen na 5 minuten. Twee tot drie series zijn voldoende om aan uw weerstand te werken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VERPLAATSEN / TERUG EEN POSITIE INNEMEN

In deze oefening kunt u plots (of ballen) plaatsen op elke halve speelhelft. U bent ook met twee spelers. Na elke slag raakt u de plot aan de kant van uw slag, daarna kunt u zich weer in het centrum positioneren. Ideaal is beurtelings de linkerplot en de rechterplot te raken. U kunt twee tot drie series uitvoeren, afhankelijk van uw conditie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DE RUITENWISSER

In deze oefening bent u opnieuw met twee spelers. Verdeel de slagen, een maal rechts, eenmaal links. Uw partner slaat de bal terug naar het centrum. Hoe langer deze rally duurt hoe doeltreffender de oefening. U kunt na 5 minuten van rol wisselen. U kunt hiervan ieder twee tot drie series doen, afhankelijk van uw conditie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NAAR BOVEN